Jump to content
evren

5 Yaş Için Toplama-Çıkarma

Recommended Posts

   arkadaşlar, bizimkiler bir süredir okulda(kreşte) matematik çalışıyorlar. 2 şer, 5er, 10ar saymalar. geri sayım yine tek tek, 2şerli filan. bu aralarda da toplama yapmaya başlamışlar. zaten etkinlik kitaplarında da vardı, ara ara evde de yapıyorduk. sonra tahtaya geçtik, daha hoşlarına gitti. işte 2 elma + 3 elma daha kaç elma olur filan gibi. sonra çubuk çizerek daha büyük sayıları toplamaya başladık. yaptıkları şey 1,2,3,4,5   5 elma yapar demekti.ama büyük rakamlara geçince tabi el parmakları yetmemeye başladı. mesela 9+6=? yanlış mı yapıyorum bilmiyorum ama ben şöyle yaptım bu toplamada  " önce hangisi büyük?" diye soruyorum cevap:9, sonra "o zaman küçük olan kadar parmak kaldırın" diyorum. 6 parmak kalkıyor.sonra da "9dan sonra ne geliyor?" diye soruyorum.cevap:10. "o zaman 10 ile başlayın parmaklar bitene kadar sayın" diyorum. sonuca ulaşıyorlar. ama bu durumda 9 soyut kalıyor kafalarında. bu şekilde devam etmeli miyim ne dersiniz? yoksa öğretmene bırakıp evde bu tür denemelerden vazgeçmeli miyim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

evren cuma günü okula gittim çocukların durumu ile ilgili konuştuk. Bizimkilere de böyle matematik öğretiyorlar ama evde siz çalıştırmayın hiç gerek yok biz burada yeteri kadar çalıştırıyoruz zaten dediler. Ama benimkiler seneye de anaokuluna gidecek, seninkiler ilkokula başlayacaksa belki faydası olur evde alıştırma yapmanızın. Öğretmenle bir görüş istersen o yol gösterir sana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evren görüştüğümüz kadarıyla, daha sen seneye ilkokula bile verip vermeyeceğine karar vermedin .....evde extra yüklenmene gerek yok böyle bir durumda bence.

 

kaldı ki ilkokula verme kararı versen bile bence kasma..

bu sene 1.sınıf olarak dediklerini zaten yapıyorlar. bilerek gelmeleri bir yandan kolaylık, ama zaten bu bilmeleri gereken kadarını şu an kreşlerinde veriyorlar. seneye bir de anasınıfına verirsen hepten sıkılırlar, dön dolaş aynı şeyleri yapmaktan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hah işte ben de bundan çekiniyordum emel. anasınıfına verme yönünde daha ağır basıyor şu aralar, değişir mi bilmem. öyle hevesli hevesli "anneee matematik yapalım" diyince gaza geldim sanırım. ben matematik mezunuyum da :)

banucum bizimkiler seneye eylülde 70 aylık olacaklar, karasızlık diz boyu anaokulu mu, 1.sınıf mı...

Share this post


Link to post
Share on other sites

70 aylık başladı benimkiler bu yıl, iyi ki vermişim dedim Evren, önce oradan başlayayım, 82 aylık başlamaktansa 70 aylık iyidir bence.

 

gelelim matematik konusuna,

annem emekli ilkokul öğretmeni benim, geçen yaz annemin yanına giderlerken 4-5 yaş faaliyet kitapları almıştım oyalansınlar diye, arada gidişimde 6-7 yaş olanlarından istediler, bunlar çok kolay diye. matematikten sıkılmaz çocuk bence, ne kadar sevse o kadar iyi. İşi bilen yaptırmalı ama, kv geçen yıl eline kalem kağıt alıp toplama çıkarma işlemleri yazıp sınav yapıyordu bizimkileri, bence buna gerek yok, günlük hayatın içinde var zaten matematik.

 

bu yıl ise öğretmenleri ile anlaşamadıkları tek konu bu, neden matematiği az yaptırıyormuş :)

öğretmenimiz ise şunu diyor, okumayı öğrendikten sonra problemi kendi okuyarak yaptıkları tek bir örnek ile çok daha iyi öğrenirler.

yeni yeni problemlere geçtiler, keyif almaya başladılar neyse ki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anaokulundaki öğretmenlerine sordum geçen hafta veli toplantısından sonra kızım/oğlum ne durumda diye? ikisi ayrı sınıftalar 2 senedir. kızımın öğretmeni güzel güzel anlattı, işte 7 sayfa etkinlik yaptık ışık hiç sıkılmadan yaptı, ama bazen çabuk yorulabiliyor hızlı oyunlarda. yani bedenen küçük ve biraz ayıf kalıyor sınıfta dedi. yani ilkokulda da küçük ve zayıf kalabilir. yani olumlu olumsuz elinden geldiğince açıklama yapmaya çalıştı.

gelgelelim oğlumun öğretmenine; bir kere bu sınıf erkek ağırlıklı, dolayısıyla kavgası gürültüsü hiç bitmiyor. bir de tabi yaradılıştan dolayı da çok ilgili biri değil. ona da aynı şekilde sorduğumda kestirme cevaplar verdi, anladığım kadarıyla yaramaz veya çok hareketli olanların peşinde koşmaktan bizimki gibilere fırsatı kalmıyor.

en son bir pedagogla görüşerek karar almayı düşünüyoruz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evren biz de başlarken 72 ay yeni bitiyordu. bir yandan o dönemlerde okula başlamayı geciktirmeyi düşünürken, diğer yandan bir sonraki sene başlama yaşını düşündüğümüzde 84 ay olacaklardı. bilmiyorum göreceli bir kavram...

ama fiziken gerçekten çok minik değilse, hepsi alışıyor ortama...

bizim melike ortalama da...ama ceren sınfın miniklerinden...hatta ceren den bile bir kaç minik var....öğle aralarında yemek saatinde gittiğimde koca yemek tepsilerini nasıl taşıyıp kuduruyorlar inanamazsın :)

 

yaş muhabbetinden matematik yöntemine bişey yazmayı unuttum.

bizimkiler de aynen,  büyük olan sayının üzerine diğer sayıyı topluyorlar.

ama önce yazarak veya akıldan değil, önüne sayabileceği nesneler koyup yapmak daha mantıklı...fındık..fıstık..hem yiyin hem eğlenin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2015 eylülde 72 aylık olacaklar. O sene de göndermezsem 4 yıl kreşe gitmiş olurlar ki çok sıkılacaklarından eminim. 84 aylık da çok büyük olurlar sınıfta diye düşünüyorum. 72 aylıkken başlatacağım. Okulda yeterince yapıyorlardır bence, evde Emel'in yöntemi hoşuma gitti. Oyunla farketmeden öğrenme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

renkli çubuklarla deniyorum bu akşam, almıştım önceden ev, araba filan yapıyorlardı.

dün akşam okuldan ödevimiz vardı, cd'lerle renkli kağıtların üzerinde daireler çizecekler, sonra da onları kesip içlerine 10,20,30, ..., 100

yazacaklar. sonra da 9 rakamını yazacaktı oğlum. ama yoruldu. bitiremedi 9'ları, bana yalvarıyor "anne sen bitir" diye. "yapamam, o zaman öğretmenin senin yapmadığını anlar ve bana çok kızar" dedim. gözlerini ovuşturuyor, esniyor. ama içine de sinmiyor huzursuz. neyse bir gayret tekrar oturdu masaya ama 2 sıra sonra tekrar yoruldu. sonra herşeyden arıza çıkarmaya başladı. yok efendim ışık neden pijamasını ondan önce giymiş, çorabının tekini nereye koymuşum???? vs.

işte bu yüzden seneye de bunları yaşayacağım diye ÇOOOOOOOOK KOOOOORKUUUUYOOOORUUUUMMMM!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeni fikirler öğrenmenin ödev ve ağır dersler/sorumluluklar yerine oyunla verilmesi gerektiği yönünde.

 

onun için çocuğu mümkün olduğunca dersle ilişkili kurallı ortamlardan uzak tutmaya çalışıyorlar.

 

ödev olmasın sınav olmasın filan diyerekten.

 

okulda öğrenileni evde tekrar ettirip ödevle yazmayla çizmeyle pekiştirmeye çalışmak bence yanılsama olabilir.

 

okumaya başlayan çocuğun sevdiği bir kitabı ailesine okuması ise öğrendiğini pekiştirebilir.

 

(uzaktan uzaktan büyük büyük konuşan deli DD)

Share this post


Link to post
Share on other sites

evet emel, her güne bir etkinlik projesi var. her gün bir ödevimiz oluyor. en rahat pazartesi ve cuma. pazartesi oyuncak, cuma kitap günü. diğer günler renklerle, şekillerle, sayılarla ya da kavramlarla(az-çok, gece-gündüz daha soyut şeyler) ilgili 1 hafta öncesinden elimize verilen bir liste var. çünkü bazılarında kırtasiye alışverişi de gerekebiliyor. bunu dışında ara sıra da öğretmenlerinin gönderdiği etkinlikler olabiliyor. dünkü gibi ikisi çakışınca da kuzular elim yoruldu, kolum yoruldulara başlıyor :((

Share this post


Link to post
Share on other sites

DDcim bu ödevler öyle kitap defter ödevi gibi değil, bilimum boya kalemi, renkli kağıt, incik boncuk, makas, yapıştırıcı ile yapılan cinsten. yani aslında çocukların sevdiği şeyler. burada maksat ailenin çocuğuyla zaman geçirmesi ve birlikte birşeyler yapmasıymış. ama kısıtlanmak beni sıkıyor. ben bir akşam çocuklarımla kek yaparken, bir akşam da çılgınca dans ederek vakit geçirmek de istiyorum. bunlar da genelde hafta sonuna kalıyor tabi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bence kreş için eve hergün ödev gereksiz diye düşünüyorum.

haftanın 1 günü alışkanlık olsun diye gönderilebilir, ki ona bile karşıyım normalde ama...hergün gerçekten içeriği ne olursa olsun gereksiz....?

açıkçası kreşte gelen haftada 1 ödevi bile yapmadığımız çok olmuştu :))) tembel bir anneyim diyeceğim ama inan şu an 1.sınıftaki ödevlerimizi gördükçe 1-2 yaş daha küçükken bu kadar kasmanın fuzuli olduğunu düşünüyorum. onlar daha oyun kuzusu, evet okulda oyunla sayıları öğrensinler, evdeki yaşama da katılabilir, masa kurarken 1 çatal verdim, 3 tane daha verirsem kaç çatalın olur vs gibi ama oturup yazılı ödev olmasın yaaaa....kıyamıyorum ben daha onlara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

benden önce yazmışsın evren....:)

aslında demek istediğim de bu işte....şimdiki  birçok anne-baba çocuğuyla ilgili.... ekstra çocukla vakit geçirilsin diye bu proje ödevlerine sinir oluyorum. bence bu tarz zorlama boyama yapıştırma yerine, çocuğunuzla evde bir aktivite yapın, çocukta bunu okulda anlatsın denilebilir. ve buna dediğin gibi bir kek yapmak, bir oyun oynaka, evde enerjin yoksa oturup bir film seyretmek vs herşey dahil olabilir.....?

neyse gerçi proje ödevleri seneye kalkıyormuş ....duydunuz mu? ama bu ikinci dönem ödevlerini yırtamadık.

evde bir deste proje ödevi beni bekliyor. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

biz yırttık :)

geçen dönem de vermemişti, haftasonu toplantıda, kalkacakmış ama yazı gelmedi dedi öğretmenimiz, biz de gelir gelir dedik gülüştük :)

 

evren o bahsettiklerini illaki yaşayacaksın, bu yıl da versen seneye de versen, kaçış yok yani ;)

 

DD işte bizim öğretmenimiz o mantıkla gidiyor, asla sıkmıyor çocukları, çok şükür allahıma, ve ya diyorum ayırsaydım da sınıflarını biri böyle diğeri ödevci olsaydı?

 

çok şükür 1. sınıfı hasarsız atlatıyoruz, daha ne olsun... en fazla ödev geçen haftasonu geldi, 2 sayfa matematik, 2 sayfa okuma, 1 sayfa da okuma ve yarım kalan hikayeyi yazarak tamamlama ve konunun özeti bir resim çizme idi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o zaman da başka sorunlar çıkar bence, tüm çocuklar 1 yıl büyük olsa belki daha rahat olur ama 60 aylık çocukla 84 aylık çocuk bir arada olunca bence 84 aylık olan da çok zorlanır, sıkılır vs.

özel okullarda muhtemelen sınıfları ona göre ayırıyor olabilirler ama bizim okulda eşit dağıttılar, küçükler sınıfı büyükler sınıfı yokken ortalama olmaları benim işime geliyor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×